מהם היתרונות והחסרונות של רשת שקופה ?

מהם היתרונות והחסרונות של רשת שקופה ?

אם מסתכלים על השנים האחרונות בעולם עיצוב הבית רואים חידושים מפתיעים ופונקציונאלים שמשנים את חוקי המשחק… עד לפני עשור והמון שנים אחורה המיגון העיקרי כרשתות לחלונות היו רשתות מתכת עמידות אך מחלידות ולא אסתטיות בלשון המעטה… החל משנות ה90 צפונה עם תעשיה שלמה של יצרנים סיניים החלו רשתות הפלסטיק להופיע כפטריות לאחר הגשם והציפו את השוק עד מצב שכשיום כמעט שלא ניתן למצוא רשת עשויה מתכת ואם נחשוב גם אין באמת צורך כאשר יש לנו חלופה די חזקה אך לא כל כך אסתטית… החל מהעשור האחרון ובפרט ב5 שנים האחרונות הגיעה לעולמנו הרשת השקופה, מדובר ב1 ההמצאות המדהימות, פתרון אסתטי שמגיע עד לרמות של 99% שקיפות בדגמים מסויימים, אך חסרון בולט ברשתות ללא חוסם הנחשבות רשתות פחות עמידות לאורך זמן.בכתבה זאת נספר לכם על היתרונות והחסרונות ברכישת רשתות שקופות לחלונות הבית.

מהו רכיב חוסם שמגן על הרשת רכיב ה H:

כיום ניתן למצוא מגוון ענק של רשתות שקופות שחלקן יהיו יותר שקופות וחלקן יהיו פחות … 1 הדברים החשובים ביותר כשעומדים לרכוש רשת שקופה זה לבדוק מול היצרן או אל מול המוכר  האם לרשת יש רכיב חוסם רכיב ה H (וזה לא מספיק שיגידו לכם סמוך עליי הרשת חזקה אלא דרשו לראות מדבקת Hardness Approved מדובר בשכבת מגן בדיוק כמו במגנים של מכשירי סלולר ומסכים שאמורה להגן על הרשת מפני לחיצות, חום, מתיחה, נקיון, קור , ואפילו קפאון ולהתמודד מול מגוון עומסים מבלי להיקרע ומבלי להתפורר וההבדל הוא עצום… זה מגיע לעד פי 7 או 8 יותר עמידות מרשת ללא הרכיב.רשת ללא רכיב חוזק יכולה להיקרע בתקופה קצרה משנה, להתפורר מקרני השמש, להיקרע כתוצאה מנקיון הרשת או מדחיפה של הרשת, להיות פחות אלסטית ופחות גמישה.

מה ההבדל בין רשת שחורה לבין רשת פחם ?

רשת שקופה אמיתית בעלת שקיפות מקסימלית תהיה בגוון פחם ולא בגוון שחור, מדובר ב2 סוגים שונים של רשתות על אף שניתן לראות שהמון דגמים של הרשת השחורה מהווים פתרון אופטימלאי לאנשים שרוצים לחסוך בעלויות ובכך מקבלים שקיפות שבדכ מגיעה ל50-70% אך יש להבין שלא מדובר ברשת בשקיפות מקסימלית אלא חלקית בלבד. לעומת זאת ברשת הפחם הרשת מגיעה לעד 99% בהתאם לדגם וליצרן.

מה ההבדל בין רשת זכוכית לרשת פלסטיק שקופה?

מדובר בייצור שונה מחומרים שונים לחלוטין ! רשת פלסטיק שקופה עשויה מפלסטיק וניילון ומייצרת שקיפות ועמידות קטנה יותר ברוב המקרים.

רשת זכוכית שקופה מייצרת איתנות ושקיפות מקסימלית והחומר עצמו יותר מותאם לסיבי הרשת הדקה והשקופה ביחס לרשתות פלסטיק. 

מה זאת אומרת רשת שקופה זה באמת שקוף?!?!?!

התשובה כאן תתחלק ל2 כן ולא ! וזה אומר שרק אם ביצעתם רכישה נכונה, לאחר בדיקה ובחרתם ברשת שקופה אכן תקבלו שקיפות מקסימלית שמגיע עד ל99% ומדובר ברשתות שיכולות להיות יותר שקופות מחלון הזכוכית שלכם … אך מנגד בבחירה לא נכונה תקבלו רשת פחות שקופה בד"כ מדובר ברשתות סיניות שמתפארות בשם מפוץ כמו רשת אולטרה שקופה או כל מיני דגמים נוספים שמגיעים בעיקר מסין. 

מה באמת חשוב כשעומדים לרכוש רשת שקופה לחלון?

לבדוק מי היצרן ומהיכן מגיעה הרשת חובה ?  כיום ישנם מספר דגמים מתקדמים ומסת דגמים שלא תמיד עושים עבודה כל כך טובה אך אם באמת חשוב לכם לבצע רכישה של מוצר שהוא שקוף ואיכותי סוג של רשתות שפחות רואות מוסך:) תוכלו למצוא שקיפות מקסימלית וחוזק ב2 חברות עיקריות: 

1.המותג הראשון מגיעה מאיטליה מדובר בחברת PIERO  שמייצרת מגוון רשתות חזקות ועמידות עם שקיפות מקסימלית, הגנה מפני קרני השמש, לחיצות,קור וחום, לחות, נקיון וכו… וכן מדובר בחלוצה ברכיב הH רכיב החוסם שמייצר איתנות לרשת ועמידות לאורך שנים. 

2.המותג ה2 הינו של הרשת הגרמנית המפורסמת ששם נוכל למצוא רשת בשקיפות גבוהה שחשוב לציין שאינה יותר מהרשת האיטלקית אך ללא רכיב הH עם כניסת אוויר ואור גבוה בייצור גרמני. 

3.המותג ה3 הינו של הרשת האמריקאית ואכן מדובר בחברה וותיקה עם שם טוב אך חשוב להבין שמדובר בשקיפות נמוכה באופן משמעותי מ2 הרשתות שדיברנו עליהן… הרשת האמריקאית מגיעה ב3 דגמים עיקריים שה1 והשקוף ביותר מגיע עד לרמות של 65% -70%  אך ללא רכיב H וללא הגנות השומרות על הרשת לאורך זמן. הדגם ה3 מגיע לשקיפות של 50% ומתאים יותר לאנשים שרוצים לחסוך בעלויות על חשבון נראות וחוזק.

האם ניתן להתקין בעצמי ללא צורך במתקין?

בהחלט כן ! אך חשוב להבין איך מתקינים על מנת לשמור על שלמות הרשת, ויש חשיבות אסטתית לאופן שבו מתקינים מכיוון שמתיחה לא נכונה בהכרח תוביל לפגיעה באסטתיות ובעמידות של הרשת לאורך זמן.

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות